צרבות

צרבות זה דבר מאוד לא נעים. חומצה צורבת אותנו בפנים הקיבה… אי!

יש סיבות מגוונות לצרבת. החל מחיידק הליקובקטר שגורם גם לכיבי הקיבה המוכרים בשמם- אולקוס. גם היריון גורם לצרבות בקרב נשים מסוימות, וגם תרופות. מטופלים רבים מגיעים עם צרבות בלי שהם מודעים לכך שזו תופעת לוואי של תרופות מסוג Nsaid's אותן הם נטולים. סוג זה כולל גם את האספירין- התרופה הנמכרת ביותר בעולם, וגם תרופות נוגדות דלקת שונות הניתנות במצבים רבים.

אפשר להקל מאוד להקל בצרבות תוך שימוש בצמחי מרפא פשוטים למדי; אך כדאי להבין מה הסיבה לכך. הקלה באמצעות תזונה יכולה להיות הוצאת חריף עגבניות ומזון מטוגן מהתפריט. להקלה ניתן להיעזר גם בשקדים לא קלויים ומלפפונים טריים להפחתת הצריבה. ובצמחי מרפא ניתן להשתמש בחליטות רפואיות של קמומיל ושל פיליפנדולה (ספיראה). הפיליפנדולה היא סותרת חומצה והקמומיל פשוט טוב לכל מצב לא מאוזן במערכת העיכול. צמחים אלה נמכרים בחנויות הטבע.

פיליפנדולה (ספיראה) Fillipendula ulmaria. צמח לטיפול בצרבות. באדיבות פרץ גן, על-עלים: מרכז ייחודי לגידול, עיבוד, יבוא ושיווק של צמחי מרפא ותבלינים http://www.al-alim.co.il/
פיליפנדולה (ספיראה) Fillipendula ulmaria. צמח לטיפול בצרבות. באדיבות פרץ גן, על-עלים: מרכז לגידול, עיבוד, יבוא ושיווק של צמחי מרפא ותבלינים http://www.al-alim.co.il/

למלקטים בינינו אפשר להסתייע בחליטות קרות (השרייה במים פושרים ל-6 שעות) של עלי חובזה או חוטמית זיפנית. צמחים אלה מייצרים שכבת ריר מגנה ועוזרים ל"כבות את השריפה" בקיבה.

במצבים בהם הסיבה אינה ידועה או שהצרבות ממושכות או חמורות רצוי לפנות לטיפול מקצועי להתאמה אישית של טיפול צמחי ותזונתי.

מאמרים - הספריה של הידע וחכמת הצמחים

לחצו על התמונה המתאימה למעלה, לקריאת סדרת המאמרים שמעניינת אתכם.