על העבודה שלי עם הצמחים- ביער ובמעבדה

התפיסות המתוארות במאמרים שבאתר אודות החיבור הקדום לצמחים והיתרון בשימוש צמחי המרפא המקומיים הובילו אותי לעבוד קרוב ככל האפשר לצמחים- להקים מתחת לביתי את מעבדת הצמחים הפרטית אשר משרתת את הקליניקה הטיפולית הצמודה לה. כך, את צמחי המרפא המקומיים אני מלקט בר ומכין מהם את התמציות בעודם טריים (דבר ייחודי ברפואת הצמחים המודרנית, שכן ייבוש הצמחים הכרחי לניוד ולמסחר). את אלה שאינם גדלים בר בארץ אני קונה מחוות "על-עלים" שבגליל, ומהם מכין תמציות מרוכזות ואיכותיות. המיצוי נעשה כהשריה ממושכת במדיום נוזלי- לרוב בריכוזים משתנים של אלכוהול, ואז עובר סחיטה מאסיבית תחת לחץ של 10 טון. הנוזל המסונן נקרא טינקטורה, והיא מכילה את מגוון החומרים הפעילים של הצמח. בנוכחות האלכוהול משתמרת הטינקטורה לאורך זמן גם ללא קירור, ונספגת באופן הטוב ביותר במערכת העיכול.

העברת צמחים שהושרו אל סחיטה תחת לחץ
העברת צמחים שהושרו אל סחיטה תחת לחץ

ההכנות בדרך זו הן ההכנות הכי אישיות שניתן לדמיין… ויש לכך 3 סיבות.

1. הן אישיות קודם כל כי התאמת הצמחים לכל מטופל ומטופל נעשית באופן פרטני ואישי. כך לדוגמה, שני חולי פסוריאזיס יכולים לקבל 2 פורמולות שונות לחלוטין זו מזו. ההרכב נבנה לאדם, ולא למחלה, וכך הטיפול כולו. ההבדלים נעוצים בחשיבה אנרגטית מסורתית אשר בנויה על הבנת אופי הסימפטומים, כמו גם חקירה ואבחון הגורמים למחלה וסיפור החיים שגלל אותה.

2. הן אישיות כי כל תמצית צמחים בפורמולה שמקבל המטופל הוכנה באופן אישי תחת ידיי המסורות. ואין דבר בתמצית מלבד צמחים ואלכוהול אורגני למיצוי. הרכבת הפורמולה היא למעשה ערבוב של התמציות שהוכנו מבעוד מועד, כפי שהוסבר לעיל.

3. הן אישיות, וגם עוצמתיות, כי הן מבוססות על ליקוט צמחי בר. לפחות 1/3 מהתמציות הן צמחי בר ארצישראלים אותם אני מלקט במו ידיי בעונה המתאימה, ובאהבה רבה, הודיה ותקשורת עם האדמה ועם הצמח. הכוונה בליקוט היא אחד מהיסודות החשובים ביותר לליקוט ולריפוי; וכך הוא הדבר בכל תרבות מסורתית ברחבי הפלנטה.
צמחי הבר המקומיים הם גם הצמחים המתאימים ביותר לטיפול באנשים אשר חיים על אותה אדמה כמוה. וגם זו ידיעה עתיקת יומין, אך אפשר להבין את הרציונל שלה גם אינטואיטיבית.

חיבור עם צמחים, עם היער, עם הכל
חיבור עם צמחים, עם היער, עם הכל

במפעל המתמשך של בניית המעבדה רקחתי למעלה מ- 150 טינקטורות מצמחי מרפא שונים, ואני ממשיך כמובן בעבודה המתמדת לשימור המלאי. כשמטופל מגיע לקליניקה הוא עובר תשאול ואבחון, ולפיהם אני גוזר את אסטרטגיית הטיפול ובונה את פורמולת הצמחים הייחודית לו (פורמולת צמחים היא הרכבת מספר טינקטורות לכדי תערובת אחת). וכך בסיום המפגש- אני מכין לו את הפורמולה, והמטופל מתחיל את הטיפול הצמחי ללא המתנה למשלוח. בהמשך, חוזר המטופל ע"פ הנחוץ למפגשי ביקורת, ונבדקת התקדמות הטיפול. אם צריך, נעשים שינויים בהרכב הפורמולה. בדרך כלל, החל מהמפגש השני המטופל מקבל המלצות לתזונה טיפולית תומכת- כלומר מזון אשר מומלץ/לא מומלץ לצרוך כדי להשלים את הטיפול הצמחי, לגבות אותו ולהעצים אותו.

מאמרים - הספריה של הידע וחכמת הצמחים

לחצו על התמונה המתאימה למעלה, לקריאת סדרת המאמרים שמעניינת אתכם.