חצבת- מניעה וטיפול באמצעות צמחי מרפא ותוספים

השורה התחתונה היא כזו: יש מענה רלוונטי בצמחי מרפא ותוספים. יש מניעה ויש טיפול צמחי. יש גם אפשרות לחסן, (ויש אפשרות לחסן ועדיין להצטרך מניעה או טיפול…)
ברקע דיון ציבורי. ובוויכוחים כמו בוויכוחים- כולם מרגישים צודקים: המצדדים בחיסון לעומת המדגישים את הסיכון שבחיסון. ולמעשה, הכל תלוי למי רוצים להאמין. יש מספיק סטטיסטיקה כדי להפחיד מהחיסון, ומספיק סטטיסטיקה כדי להפחיד מהמחלה.
ותוך כדי האשמות ומלחמות- יש הרבה שמתקשים להחליט מה נכון עבורם ועבור ילדיהם, כל אחד מסיבותיו. בעיקר כשמעורב כאן באופן טבעי גם הרבה פחד, והלחצות חברתיות (משני הכיוונים).
רפואה מהטבע- לימוד בכיתה וביער
רפואה מהטבע- יש גם לחצבת
בכל אופן, מבחינת תוספים: כבר נאמר רבות, ויש לכך עדויות מבוססות, זה שבעת אבחון חצבת- תוסף ויטמין A בכמות גדולה מפחית סיכון לסיבוכים של המחלה, ומקצר את מהלכה. לוקחים כמויות היסטריות (סביב 200,000 יחב"ל, באופן דו-יומי).
גם ויטמין C נמצא יעיל בעבודות למחלות זיהומיות רבות בהן חצבת. המינונים צריכים להיות גבוהים במיוחד, ורצוי ויטמין C ליפוזומאלי שנספג פי כמה טוב יותר, מבלי לגרום לשלשולים שמוכרים במינונים גבוהים של ויטמין C.
מבחינת צמחי מרפא- אז כשיש ריבוי מקרים סביב- ניתן לנקוט מניעה. וכאן צמחי מרפא מחזקי מערכת חיסון כמו אסטרגלוס, ויטניה, מיני ג'ינסנג (בהתאמה אישית) ופטריות ריישי ומייטאקי עושים עבודה מבורכת, יעילה, בדוקה לשינוי הנטייה למחלות זיהומיות. הצמחים הנבחרים בעיניי והכי רחבים מבחינת ההתאמה לקהל מגוון נמצאים בתכשיר חיזוקיתא פי2, בו הדבר ניכר היטב במחלות החורף אשר תדירותן, משכן ועוצמתן יורד משמעותית כאשר ניטל בתחילת החורף.
אסטרגלוס- שורש מחזק חיסון למניעת מחלות חורף
אסטרגלוס- שורש מחזק חיסון למניעת מחלות חורף
כאשר אובחנה חצבת, או כשיש יסוד סביר להניח שהיא הופיעה, אז צמחים משתבצים בתוך פורמולה כחלק מהתאמה אישית.
ראשית- הרי חצבת זו מחלה ויראלית, וצמחים אנטי ויראלים חזקים ויעילים יש בשפע. מעבר לכך, יתרונה הברור של רפואת הצמחים הוא גם ביכולתם של צמחים להמריץ את פעילות מערכת החיסון; והפעילות ממריצת החיסון מוכחת מעבר לכל ספק במספר צמחים. הנה כמה ממריצי חיסון אנטי ויראלים בולטים: אכינציאה, טבבויה, טוג'ה, אונקריה (אונה דה-גאטו) . העוצמה הטיפולית המתקבלת משילוב של 3-4 כאלה, כמו לדוגמה בתכשיר Immune boost, נמצאה אצלי כיעילה מאוד באופן כללי למצבים זיהומיים שונים (לא חצבת בהכרח) ויראליים וחיידקים, גם במצבים מתקדמים וחריפים. ואני מדבר על עשרות מקרים, לא על בודדים.
Echinacea boost (Echinacea purpurea קיפודנית ארגמנית) באדיבות פרץ גן- עלעלים
Echinacea purpurea (קיפודנית ארגמנית) – אנטי ויראלית וממריצת חיסון רוויות עדויות ומחקרים. (התמונה באדיבות פרץ גן- עלעלים)

בנוסף, הסימפטומים מקבלים התייחסות ספציפית לפי כל מקרה. במצבי שיעול יינתנו צמחים כמו בוצין, דרוסרה, ליקוריץ ולחך. הם ישולבו  בפורמולה עם ממריצי החיסון, או יינתנו בנפרד בפורמולות לשיעול. במצבי דלקות גרון- איסטיס, טיון דביק ומרווה, והתזות מקומיות של שרפים כמו פרופוליס ומור. דלקות אוזניים בחצבת מטופלות באופן פנימי כמו דלקות גרון, אך נוסף להן שימוש מקומי בטיפות אוזניים המכילות שמני תשרית של צמחים אנטי-דלקתיים כמו פרחי בוצין, פיגם, קלנדולה והיפריקום.

בוצין מפורץ (Verbascum sinuatum). צמח מקומי נפוץ ביותר המשמש לטיפול בבעיות במערכת הנשימה, ולטיפול חיצוני בדלקות זניים
בוצין מפורץ (Verbascum sinuatum). צמח מקומי נפוץ ביותר המשמש לטיפול בבעיות במערכת הנשימה, ולטיפול חיצוני בדלקות אזניים

 

הפגיעה בריריות הפה  האופיינית מאוד למחלה, מקבלת מענה בצמחים משקמי רירית כמו ליקוריץ ולחך, אשר גם הוזכרו כמסייעים בריכוך דלקת הגרון והשיעול. וגם מור ופרופוליס רלוונטיים בשימוש מקומי בתרסיסי גרון

הפריחה המגרדת יכולה לקבל מענה מקומי בתכשירים צמחיים נוגדי גרד כמו ג'ל כוכבית, משחת קלנדולה וכו'….
החום, אם עולה יתר על המידה, יכול לקבל ויסות עם צמחים כמו סמבוק, נפית, בן חרצית, אכילאה או טיליה.
עוד צמח שנחשב יעיל למחלה הוא האמבליקה הרפואית (אמלה) שרלוונטי למחלה גם בגלל ריכוזי הויטמין C העצומים שלו, וגם מעצם הזיקה ההדוקה שלו עם הגנה וריפוי העין. דלקות לחמית, ורגישות עיניים לאור הם כידוע הן מהתופעות היותר נפוצות בחצבת. ופגיעה בלתי הפיכה בעין היא אחד הסיבוכים המפחידים יותר בחצבת. זה בין היתר- חלק מהרציונל שהופך את אמבליקה לרלוונטי; ולמעשה גם אחד הרציונלים לתוסף שהוזכר לעיל- ויטמין A.
ודלקת הלחמית מקבלת גם טיפול מקומי בעזרת קומפרסים עם צמחים כמו יופרזיה, קלנדולה, קמומיל זוטה וכלידוניום.
ולסיום אני חוזר לסוגיית ההתלבטות הקשה, על מנת לעזור לכולנו למצוא כל אחד את תשובתו. מבקש להזכיר לשני הצדדים שהסטטיסטיקה מעוורת. היא אומרת מה % הסיבוכים (גם כתוצאה המחלה וגם כתוצאה מהחיסון), אך לא נותנת מידע למה היה הסטטוס של המסובכים: האם אותה תינוקת ממאה שערים שנפטרה ואת/ה זה אותו ססטוס? האם אותו ילד שנפגע מהחיסון היה ילד בריא, עם מערכת חיסון תקינה?
לא צריך הבנה רבה במדעים כדי להבין מהערך "חצבת" בויקיפדיה שאם אתה חי באפריקה- הסיכוי שלך למות מחצבת הוא פי כמה מאות מישראל (אם כבר סטטיסטיקה). אפשר אם כך להסיק די בנחת ששיפור באיכות החיים, תזונה נאותה ומרחב בטוח ומוגן משנים את אופי המחלה. זה לא שיש איזו הגרלה קרת לב שמפילה קורבנות לפי הקצבה סטטיסטית שנקבעה מראש.
 סטטיסטיקה הינה טובה ויעילה לבניית פרוטוקולים של טיפול בבתי חולים. אבל אם אתה משתייך לאלה שרוצים לבחור בעצמם את הריפוי ולקחת אחריות על בריאותם- אז סטטיסטיקה היא משנית בחשיבותה לסיפור שעומד מאחורי כל מקרה: מהם הדברים בחייו של אחד שגורם לו לחלות במחלה או להיקלע לסיבוכיה, בעוד שאחר יימנע ממנה? ובאותה נשימה- מה יגרום לאחד להירפא ממחלות שנאמר עליהן כי הן חסרות סיכוי להחלמה, בעוד שהאחר הולך עם הרוב הסטטיסטי?
בקליניקה אני פוגש אנשים שנאמר להם שהסיכוי לריפוי מחלה כלשהי הוא קלוש… ואותי דווקא מעניין מה הסיפור של אותו סיכוי קלוש שכן נרפא, ואיך עכשיו עושים את הבחירות הנכונות כדי להיות המיעוט המנצח.
השמש- מקור האנרגיה הכמעט בלעדי
אורח חיים, ואור החיים שנעדרים מהסטטיסטיקה

מאמרים - הספריה של הידע וחכמת הצמחים

לחצו על התמונה המתאימה למעלה, לקריאת סדרת המאמרים שמעניינת אתכם.