הטרגדיה של הטיפול התרופתי בסוכרת

בנאדם "בריא בדרך כלל", בן 40+ עושה בדיקת דם שגרתית.

יומיים מלאחר מכן מתקשר רופא המשפחה: "שמע, הסוכר קצת גבוה, ממליץ לקבל מרשם לכדורים… אה, ותפחית סוכר בתפריט. אולי כדאי לפנות לתזונאית לעזרה בעניין". יופי, אחרי שבועיים הסוכר מתאזן.

לאחר 5 שנים יש שוב עלייה בסוכר, ואיתה גם עלייה בלחץ הדם. הרופא עדיין רגוע, מעלה את המינון של התרופה להורדת הסוכר, מוסיף גם "מדלל דם", ושתי תרופות להורדת לחץ הדם. בנוסף ממליץ על נטילה של ויטמין B12. למה? כי התרופה להורדת סוכר פוגעת בייצורו.

טוב, העיקר הבריאות, לא?

הבריא בד"כ חוזר לחיים שגרתיים. מבצע את הנחיות הרופא. לחץ הדם תקין, הסוכר מאוזן. קצת השמין, קצת הרבה אולי, אבל המדדים תקינים.

אחרי 3 שנים, בדיקות הדם מזמנות טלפון נוסף מהרופא… "הכולסטרול הרע שלך עלה מאוד לאחרונה! יש לקחת סטטינים. לא, אין תזונה שיכולה להפחית כולסטרול. רוב הכולסטרול מיוצר בכבד. אז תאכל פחות בשר אדום וביצים, תעשה פעילות גופנית קבועה, אבל בכל מקרה תתחיל בטיפול התרופתי, כי בלי סטטינים זה לא יעבוד!".

בסדר. כולסטרול רע. נו נו נו! הסטטינים כבר יראו לו מה זה!

ואיזה סיפוק! תוך 3 חודשים, הכולסטרול הרע משתפן ויורד. אבל באסה, שרירי הרגליים כואבים ויש עלייה לא טובה באנזימי הכבד. מחליפים לתרופה אחרת. הכאב יותר נסבל. אנזימי הכבד נראים בסדר כרגע. "יש לעקוב" אומר הרופא, "ולהתמיד עם נטילת כל התרופות"

לבנאדם הבריא בד"כ יש כבר מגש תרופות מחולק לימים ולשעות היום. זה כדור לבוקר לפני האוכל. זה לאחריו. אלה שניים לפני ארוחת צהריים, אלה שניים אחריה. זה אחד לפני ארוחת ערב, זה אחד אחרי ארוחת ערב, וזה ללילה לפני השינה.

אבל שטויות! מתרגלים. העיקר שנחייה ונשמח, נהנה מהחיים ומתענוגותיהם.

אחרי 5 שנים- מוסיפים עוד תרופה לסוכר עקב עלייה מדאיגה בערכים, ועוד תרופה משתנת עקב עליה נוספת בלחץ הדם.

והרשימה מתארכת ומתארכת, "אבל מה זה משנה? הכל בסל התרופות. בכל מקרה נוטלים כדורים במשך היום, אז שיהיה עוד כדור. והנה- זה עובד!  המדדים התאזנו… אתם רואים? איזה מזל שיש תרופות בעולם!"

הבריא בד"כ ממשיך בחייו. משחק עם הנכדים. דואג למדוד סוכר בביתו, ממלא אחר הוראות התזונאית שכוללות לחם קל, ממתיקים מלאכותיים ומוצרי חלב. והנה הוא בן 60. והפעם הבדיקות מספרות על תפקודי לבלב ירודים, חולשה לבבית, ושוב פעם… עליה נוספת בסוכר.

הרופא ניראה מודאג. ממליץ על הזרקת אינסולין. "הלבלב גמור. לא, זה לא קשור לתרופות! בזכות התרופות הגעת עד הלום".

לפתע זה מכה בחברינו הבריא בד"כ, והוא שואל בהיסוס: "סליחה דוקטור, אבל לפני 15 שנה התחלתי טיפול… ואתה יודע, בעצם המצב רק החמיר, רשימת התרופות התארכה והתארכה… תגיד, מה זה אומר על התרופה הבאה? להזריק איסולין זה הפיתרון האולטימטיבי?  וכשזו כבר "תתעייף" מלהושיע, מה עוד מחכה לי מעבר לפינה?"

חברים, זה מקרה מצער אחד מיני רבים. איכשהו שכנעו אותנו שסכרת זו מגפה שלא בשליטתנו, ש"זה אמנם קשור לתזונה ולאורח חיים", אבל בעיקר לגנטיקה, ושלרפואה יש את הכלים הטובים ביותר לטפל בבעיה.

גרף ערכי הסוכר שבתמונה מתאר את השינויים שחלו ברמות הסוכר של מטופל שלי בחודש הראשון לדיאטת השעורה. אחרי שהגיע אליי עם רשימת תרופות ארוכה ומורכבת.

הירידה ברמות הסוכר בחודש הראשון לדיאטת השעורה. הירידה מורגשת מהיום הראשון, וממשיכה במגמה ברורה, גם לאחר הפחתה בתרופות
הירידה ברמות הסוכר בחודש הראשון לדיאטת השעורה. הירידה מורגשת מהיום הראשון, וממשיכה במגמה ברורה, גם לאחר הפחתה בתרופות

רשימת התרופות כבר התקצרה ומתקצרת. הסוכר המשיך עוד לרדת ואיתו גם ערכי ה- HbA1c, הכולסטרול ה"רע" (LDL), וגם  הטריגליצרידים ולחץ הדם. בקרוב ייגש לרופא ויופחתו תרופות נוספות. בכל מקרה, האינסולין נשאר כרגע בבית המרקחת.

דיאטת השעורה היא טיפול תזונתי יעיל ביותר אשר פותח ע"י דר' יוסי שבח. הדיאטה מוכיחה את עצמה כבר שנים בקליניקות של מטפלים רבים באינספור מקרים של סוכרת, עלייה בלחץ הדם, ערכי כולסטרול ושומני דם גבוהים, וכיו"ב. כל זאת נעשה אפילו ללא מתן צמחי מרפא, ולצד הטיפול התרופתי. שינויים בתרופות נעשים באמצעות הרופא, בהתאם להצלחת הדיאטה.

 

 

 

מאמרים - הספריה של הידע וחכמת הצמחים

לחצו על התמונה המתאימה למעלה, לקריאת סדרת המאמרים שמעניינת אתכם.