הקלה לדלקות בדרכי השתן- ולא שוב חמוציות

זהו פוסט על צמח שזמין לכל אדם ואדם, ולרוב כל שדרוש הוא לפתוח את דלת המקרר. לבשל את החלק האכיל, ומתוך אותו חלק שלרוב זורקים- להוציא את השערות הרכות, לייבש ולשמור או פשוט לחלוט טרי בכוס מים רותחים. וזה אחד הפתרונות המקובלים והיעילים להקלה בדלקות בדרכי השתן.

אז מדובר על חבר טוב ומוכר בשם תירס, שב"זקנו" (המשמש כתפרחת הנקבית, כלומר הצלקת של הצמח) נעשה השימוש המדובר. ואיך משתמשים? פשוט חולטים בכוס מים רותחים כ- 5 גרם משאירים כ- 20 דקות ושותים. עושים זאת 3 פעמים ביום ליעילות מירבית. ניתן לחלוט כמות גדולה בתרמוס או קומקום ופשוט לשתות במהלך היום. כאמור, אין בעיה גם לעבור את המינון המומלץ.

אבל למה אמרתי הקלה? האין זה טיפול של ממש?

זקן תירס- שערות רכות ועדינות המשקמות את דרכי השתן ומאלחשות את הכאב והצריבה
זקן תירס- שערות רכות ועדינות המשקמות את דרכי השתן ומאלחשות את הכאב והצריבה

אז זהו, שזקן התירס אינו מהווה טיפול בגורם מחולל המחלה (כלומר חיידקי E-coli, klebsiella או אחרים) כפי שיעשו צמחים כמו ענבי דוב או אלמוות הכסף, וגם לא פעילות ממריצת חיסון כפי שתעשה האכינציאה האגדית. כאן מדובר על ריכוך ושיקום רירית דרכי השתן שכל כך שורפת עקב הפגיעה הדלקתית בה, ולצד זאת גם אלחוש וריכוך כך שניתן לחוש סימפטומטית בהקלה בכאב ובצריבה.

Echinacea boost (Echinacea purpurea קיפודנית ארגמנית) באדיבות פרץ גן- עלעלים
Echinacea boost (Echinacea purpurea קיפודנית ארגמנית) באדיבות פרץ גן- עלעלים

בניגוד לצמחים האנטיספטיים, הפעילות של זקן התירס היא עדינה עד כדי כך שניתן ליטול אותו בהיריון, בהנקה ובכל מצב בעצם ללא חשש של ממש.

ואם כבר הכותרת אמרה חמוציות… אז יש לנו פרי מקומי ומלכותי שמכיל שילוב דומה מאוד ברכיבים פעילים לזה של החמוציות. הוא משמש למטרה דומה וביעילות דומה, והיפה הוא שהוא נאכל טרי, מקומי ולכן, מתאים אפילו באופן מדויק עוד יותר לטיפול בבני המקום (כך לפחות אני מאמין, וכך גם פעמים רבות מקובל לחשוב בתחום צמחי המרפא).

אז מיהו המלך? בעל הכתר כמובן- הרימון! ניתן לאכול באופן יומומי למניעה בנשים בעלות נטייה לדלקות בדרכי השתן, וכחלק מטיפול בדלקות קיימות. מעבר לפעולתו לחיטוי לדרכי השתן, הוכח כי מיץ הרימון מפריע לחיידק להידבק לריריות דרכי השתן. ללא ההדבקה – לא ניתן לפתח מושבות ולהתפתח. בפעולת הפרדה זו נעשה גם שיקום לרירית דרכי השתן, וכך מוחש תהליך הריפוי.

עץ רימון- אחד משבעת המינים בו התברכה ארצנו, ולא סתם התברכה- התברכה במרפא
עץ רימון- אחד משבעת המינים בו התברכה ארצנו, ולא סתם התברכה- התברכה במרפא

עם זאת, חשוב לזכור שפתרונות אלה אינם מספיקים בכדי להחליף טיפול אנטיספטי-אנטיביוטי. אם רוצים שהטיפול הצמחי יחליף אנטיביוטיקה (והוא בהחלט יכול לעשות זאת בצורה יעילה, מהירה ויסודית)- אז כדאי שיהיה הרכב צמחי המכיל את הצמחים ממריצי החיסון ואת בעלי הפעילות המחטאת לדרכי השתן. "אחת ולתמיד", לדוגמה הינו הרכב ייחודי המכיל את זקן התירס וגם את הצמחים הנוספים שהוזכרו, ולכן מתאים יותר מהטיפול הביתי כאשר יש דלקת חריפה, עקשנית, חוזרת, או "סתם" כי רוצים לסיים אותה מהר.

 

מאמרים - הספריה של הידע וחכמת הצמחים

לחצו על התמונה המתאימה למעלה, לקריאת סדרת המאמרים שמעניינת אתכם.