הקלות הבלתי נסבלת של ייבוש הליחה וסיום מחלות חורף

כמה נלחמים במחלות החורף האלה, והן תמיד חוזרות.

חיסונים, תרופות, מעילים יותר חמים, חימום בכל חדר ואגף, ומה לא? רק תנו לנשום חלק ולישון טוב בלילה…

קודם כל, מי שהיה בהרצאות שלי "הכן ילדך לחורף" כבר שמע שמבחינה מדעית אין שום קשר בין קור לבין הופעת מחלות חורף. בואו נגיד ככה: בשוודיה לא חולים יותר מאשר בישראל.

אבל אם כבר רוצים לחמם משהו כדי למנוע התקררות, כדאי להבין שהחום הוא פנימי. מעיל זה יופי, אבל אם הגוף קר ולח (כי מוצרי חלב, כי מעט פעילות גופנית, כי מעט ירקות, כי ג'אנק פוד, וכו'), אז מחלת החורף תבוא בנקודת החולשה הראשונה. יוצא מכך שחימום הגוף בעזרת צמחים חמימים או חמים הינו רלוונטי מאוד ואפקטיבי, אך יש לומר שאינו כל התמונה. התזונה חייבת להיות מותאמת. צמחים חמים ומייבשי ליחה יכולים להיות כמו נקז בחבית שרוצים לרוקן, אך תזונה לחה וקרה היא כמו המשך מילוי של אותה חבית. חלק מהצמחים האלה (כמו אסטרגלוס המלכותי) הם מחזקי חיסון ומונעי מחלות חורף גם בכל היבט מדעי מוכח. וחלק פשוט מזרימים את הדם, מחממים אותו, ומייבשים נזלת סופר-יעילים …

אבל מה אני מתפלסף… הבטחתי פיתרון לייבוש הנזלת, לא?

אז נכון, יש צמחי מרפא שעפים בקליניקה ועושים קסמים בשפעת- אכינציאה, סמבוק, איסטיס ועוד.. אבל יש גם מענה מסויים בשימוש ביתי, ואני מדבר על צמח הכי זמין, פשוט, זול, טעים לילדים ומוכר לכולנו- קינמון!

בתיאוריה זו תכונה ידועה של הצמח, אבל בפרקטיקה אני רואה שלרוב במטפלים בתחום היא פחות אינטואיטיבית. עם זאת, ניסיוני בעניין לא מותיר לי ולמטופליי מקום של ספק- קינמון הוא מייבש הליחה הטוב ביותר שאני מכיר בעולם צמחי המרפא. אפילו סמבוק שחור מחוויר לידו.

אז איך וכמה?

פשוט! תרמוס של 1/2 ליטר-3/4 ליטר ובו 3 מקלות קינמון ששברתם הרגע. שופכים לתוכו מים רותחים רותחים, וממתינים שעה ומעלה. ואז מוזגים לכוס של הילד המצונן עם כפית דבש איכותית. אפשר לקרר קצת, אם עוד חם, ולתת לשתות בקשית. זאת מכיוון שהקינמון עשוי לצרוב מעט בשפתיים ובלחיים במגע חיצוני. שותים במשך היום, 2 כוסות זה מינון טוב. אפשר גם יותר. אפשר גם להוסיף עוד קצת דבש אם צריך, אך הטעם של הקינמון הוא מתוק בפני עצמו- וילדים נוטים להסכים די בקלות לשתות אותו.

המשרה המתואר מתאים בכל שפעת, ובמיוחד מתאים כשיש עודף נזלת וליחה, או שמחלת החורף נגמרה, אך נתקעתם עם נזלת/ליחה עיקשת.

אם אתם מעוניינים בעוד מידע יעיל ושימושי בנושא טיפול ומניעת מחלות חורף, אני ממליץ לבדוק מתי מתקיימת ההרצאה הבאה בנושא : הכן ילדך לחורף

 

מאמרים - הספריה של הידע וחכמת הצמחים

לחצו על התמונה המתאימה למעלה, לקריאת סדרת המאמרים שמעניינת אתכם.