לטפל במחלות חורף עם צמח מרפא ביתי ורב-עוצמה

הצמח הזה יכול היה להיכנס כמעט תחת כל כותרת אפשרית. הוא מסוג הצמחים שכשאתה מבין את שימושיו הרבים- אתה מבין את מורכבות ואת עומק הריפוי שמאפשרים צמחים. הוא אחד הצמחים המקובלים בריפוי סרטן, ולראייה אחד מביה"ח הידועים בעולם לטיפול בסרטן "Sloan kettering"  בניו יורק מציג אותו בין דפי האתר כאחד מצמחי המרפא האנטי-קרצינוגניים, דהיינו המטפלים ומונעים סרטן.

אפשר להמשיך ולספר על יכולתו להגן על הכבד, לפעול כנוגד דלקת וכמאזן פעילות יתר של מערכת החיסון, על כוחו בהורדת לחץ דם ועוד… אבל כדי לדבוק בנושא ה"חם"- הטיפול במחלות חורף ביותר יש להתמקד בתכונתו לאזן חיסון. ככזה הוא יפעל להפחתת התגובה החיסונית העודפת במקרים של דלקות כרוניות, תגובה אלרגית ומחלות אוטו-אימוניות. אך במקביל יפעל להגברת התגובה החיסונית לפעילות אנטי-מיקרוביאלית (וכאמור גם אנטי סרטנית) ולחיסול מחלות זיהומיות. איך זה אפשרי? תשאלו את בורא עולם. אני רק מעביר את הידע…

שילוב התכונה מאזנת החיסון יחד עם היות צמח מחמם וארומטי הופך את הצמח לצמח שפועל גם על שורש הבעיה וגם על הסימפטומים- כיוח וייבוש נזלת ליחה. כך הצמח מוצא את דרכו לפורמולות מקצועיות רבות הן לטיפול בשפעות קרות ומנוזלות וגם למניעתן, והן לטיפול באסטמה, נזלת כרונית, קדחת השחת ואף אטופיק דרמטיטיס.

החדשות הטובות הן שהשימוש הביתי של הצמח אינו מצריך הכנת חליטות, ושתייתן עד תום תוך תקווה לצליח ולהתמיד בכך 3 פעמים ביום כל החורף.

למזלנו, יש שמן קצח בעולם. גם בארץ כמובן. לפחות בחנויות הטבע…  והוא בעל תכונות המרפא הנפלאות שהוזכרו. טעמו חזק, ולכן מומלץ לשלבו עם שמן זית בתיבול סלטים, או להכנת שמן זית וזעתר שבחריפותו של הזעתר ימסך ויטשטש את חריפותו של הקצח. כפית ליום כבר תיתן מנה יעילה ומחזקת חיסון למבוגר. לילד אפשר גם פחות מזה.

ואם כבר מדברים על קצח ונדמה לי שהזכרתי אטופיק דרמטיטיס. אז אוסיף גם ששימושו החיצוני על נגעי האטופיק יעיל בהקלת הגרד ובהפחתת התגובה האלרגית המקומית. ממש יעיל.

בריאות לכולנו!

 

מאמרים - הספריה של הידע וחכמת הצמחים

לחצו על התמונה המתאימה למעלה, לקריאת סדרת המאמרים שמעניינת אתכם.